Köpvillkor

Priser:
Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.
Rabatterade priser gäller ALDRIG beställningsvaror om detta inte anges specifikt

Fraktkostnad:
Fraktavgift tillkommer med 59 kr per leverans. Gäller Sverige.
Fraktfritt på köp över 899 kr.  Gäller Sverige
Om varorna inte hämtas ut går köpet tillbaka och vi tar ut en avgift på 350 kr.
* Samtliga priser gäller för order vid ett och samma leveranstillfälle. Vid delleverans tillkommer 59 kr/leverans.
Vill du ha samleverans meddela oss detta i "meddelanderutan"

Hämta i butiken på Toftanäs
Varorna hämtas inom 14 dagar.
Vid förbokade varor skickar vi ett mail när dessa varor finns för avhämtning i butiken.
Tänk på att du aktivt måste ångra ditt köp annars räknas det som en avbeställning och vi tar ut en avbeställningsavgift.

Betalningsalternativ:
Klarna Check Out i Sverige .
Betalning mot faktura , kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Leverans:
Varorna skickas med DHL eller Posten och hämtas ut på närmaste utlämningsställe.
Avisering sker via ett SMS till angivet mobilnummer.
En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. 
Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.
Leveranstiden beräknas till 2-5 dagar
Produkter från Lyckliga L8 kan ta upp till 15 dagar då det är beställningsvaror

Ej utlösta paket:
Paketet ligger på utlämningsstället under 14 dagar. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350 kr. Eventuella inkassokostnader som uppkommer i och med att paketet ej har hämtats ut debiteras kunden.

Ångerrätt:
Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Enligt den lagen gäller också att varan skall kunna återlämnas i oförändrat skick. Du står själv  för frakten tillbaka till oss och står även för transportrisken gentemot posten. Vi ersätter dig för varan. Frakt och fakturaavgift ersätts aldrig.

OBSERVERA!
Ångerrätten gäller endast när du handlar som privatperson, ej företag!
Ångerrätten gäller ej heller beställningsvaror som tillverkas eller beställs enbart för dig.

Kontakta alltid oss på mail( info@butikrasa.se) innan du skickar tillbaka dina varor för mer information om hur du ska göra och för att undvika missförstånd. Returpaket som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej!

Reklamation:
Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks. Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta info@butikrasa.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Vi står för kostnaden vid dessa returer.
Vi står ej för returkostnaden om du som kund tex. tycker att varan inte passar i ditt hem, har fel färgnyans etc.
Givetvis får du skicka tillbaka varan, men du står själv för returkostnaden.

Resrvationer:
Vi reserverar oss för eventuella fel i våra texter samt för slutförsäljning. Produkternas färg, mått och vikt kan variera något och skilja sig från hur de framställs på bild.

Villkor vid köp:
För att handla på www.butikrasa.se måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans
godkännande.

Sekretess:
Butik Råsa tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Uppgifterna används för att vi ska kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Du har rätt att kostnadsfritt en gång per år begära information om hur dina personuppgifter används. Begäran skickas till info@butikrasa.se.

Butik Råsa tar inte ansvar för lösenord som hamnat i orätta händer. Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dessa tillfällen bistå Polisen i utredningsarbetet med nödvändig information.

Force majeure:
Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.

Kundservice:
Vid eventuella frågor eller för mer information, kontakta:
Butik Råsa AB
Topplocksgatan 11
212 41 Malmö
Telefonnummer:
E-post: info@butikrasa.se
Telefon: 0735-86 96 99

Denna hemsida använder så kallade cookies. Det är små textfiler som lagras i din dator och som hjälper till när vi räknar unika besökare på sidan. Cookiefilerna är helt anonyma och innehåller ingen personlig information.
Om du vill kan du stänga av cookiefunktionen i din webbläsare. Det gör du genom att gå in i säkerhetsinställningarna i din webbläsare. Stänger du av cookies kan det innebära att vissa delar av denna hemsida inte fungerar.